6.3.06

"Оскари" били и прошли, је ли неко приметио?

Синоћ су додељене награде Америчке академије за филмску уметност познатији као "Оскари".

У нека друга времена овај догађај је био врхунац филмске сезоне, жељно исчекиван широм света. Данас једва да је пажња поклоњена на сам дан доделе награда. Јавност је постала незаинтересована за Оскаре из два разлога.

Први је драматичан пад квалитета филма, поготову из холивудске продукције. Главни успеси великих студија последњих година су серијали са већ потврђеном публиком("Ратови звезда", "Господар прстенова") или римејкови("Кинг Конг"). Добитници награде за најбољи филм су некада били референтна тачка, дела која остају за вечност, као што су то Ван Гогови "Сунцокрети" или Микеланђелов "Давид". Људи су у редове стајали и по сат времена испрд биоскопа да погледају не само добитнике награда већ и номиноване. Студенти и средњошколци који нису били ни рођени када су снимљени "Лет изнад кукавичјег гнезда", "Ловац на јелене" или "Апокалипса данас" хрле да дођу до DVD или DivX-a тих филмова. Ко се данас уопште сећа "Заљубљеног Шекспира" или "Монструма", а камоли да жели да их погледа. Последњих година, чини се да је основни критријум за награду пропаст на благајнама и код публике. Сећа ли се неко последњег филма који је добио награду за оригинални сценарио а да је био хит и код публике(по мени, последњи који је испунио тај критеријум је "Добри Вил Хантинг")? Који је последњи филм награђен Оскаром био блокбастер? Изгледа да "фабрика снова" остаје без ресурса.

Други разлог, који делимично утиче на први, је све већа политизованост додела награда. Овде не говорим о својевременој награди додељеној Мајклу Муру и његов 100% политички говор захвалности већ о много перфиднијим облицима пропаганде. Филмови који промовишу глобалистичко-либерални социјални инжењеринг и промовишу његове најзначајније манифестације као што су хомосексуализам, еутаназија, "позитивна дискриминација" су главни фаворити за освајање награда а многи их чак и освоје. Ове године главни фаворит је био филм "Планина Броукбек" који је говорио о хомосексуалној љубави између два каубоја на америчком средњем западу. Изгледа да су чак и пропагатори "толеранције" увидели да би доделом награде отишли предалеко, па су се вратили опробаној теми, расизму, у филму "Фатална несрећа"(о њему ћу опширније неком другом приликом).

Занимљивост је номинација палестинског филма "Рај одмах" који говори о палестинским бомбашима-самоубицама за награду за најбољи страни филм. Толико о томе да филмску индустрију контролишу Јевреји.

No comments: