12.2.09

Три милијарде за површну лакировку

Како пише "Политика" а преноси НСПМ, Европска унија троши преко три милијарде евра за сопствену промоцију, или како би овдашњи евроунијати рекли "имиџ". А на шта се то конкретно троши? Како чланак каже:

Велики део тог новца, тврде различити независни извори, троши се на „веома сумњиву” пропаганду која је усмерена према деци. На вебсајту „Европо, напред!” намењеном деци од 10 до 14 година постављена је и видео-игра „Евро игрица” која садржи квиз којим се промовише јединствена валута.

Квиз и још много тога узбудљивог намењено је деци, али и одраслима, у необично лепо уређеном забавном парку „Мала Европа” у непосредној близини чувеног „Атомијума” у Бриселу. На улазу у парк деца ће се најпре фотографисати са маскотом, а онда ће обилазити Европу на макетама пролазећи кроз 27 различитих тематских целина, које представљају исто толико земаља чланица ЕУ. Успут се виде Ајфелов торањ и венецијански канали, шпанска корида и лондонски „Биг-Бен” умањени хиљадама пута. А онда на прелазу из парка у затворени део са квизовима и играма – од којих је једна са виртуелним играчем одбојке, новчићем од једног евра, постављена је макета лансера са ракетом коју у свемир испаљује Европска свемирска агенција.

У затвореном делу, осим одбојке ту су монитори са квизовима и свим могућим питањима о историјату, вредностима и пракси у ЕУ. Колико Унија има чланица, када је одржана оснивачка седница Европске комисије, како се звао први председник ЕК, које године је било последње проширење Уније, нека су од питања на која се одговара у „Малој Европи”, а постоји и сет питања из познавања опште културе.

На излазу из парка домаћини нуде на продају фотографију направљену при уласку заједно са привеском у којем је та иста само мала фотографија, украшена знамењем Уније. Комплетно задовољство посете „Малој Европи” кошта двадесетак евра.


Као и некада у реал-социјалистичком лагеру, творци пропаганде за циљ имају највише децу као узраст највише подложан утицају. Живо ме занима да ли деца која посећују "Малу Европу" носе око врата црвене мараме и на глави плаве капице. Бриселском агитпропу, наравно, на памет не пада да објасне низ бесмислених прописа који ограничавају економски развој (пре свега )мање реазвијених чланица нити да прикажу законе који озбиљно ограничавају слободу говора и изражавања, бирократски начин одлучивања, а још мање историјски ревизионизам који је одавно добио званичну подршку.

Још мање им пада на памет да разлози због којих су људи све хладнији према ЕУ не леже у њиховом недовољном представљању јавности већ, баш напротив, у петљању ЕУ у све и свашта и њеном регулисању свих сфера живота. На срећу, то се неће променити. Идеологија ЕУ је таква да је њеним верницима немогуће да помисле да је она сама проблем већ ће настанак било каквих проблема приписати томе што нису довољно жестоки у свом "евроунијатисању". Тиме не само што сеју семе сопствене пропасти већ и скраћују време до жетве.

No comments: