21.5.12

Добра и лоша вест

Добра вест је да је отишао Тадић.

Лоша вест је да је дошао Николић.

Пре него што напишем кратку анализу другог круга председничких избора једно признање: оставио сам, упркос свему, малу могућност, око једног промила, да ипак изађем на други круг и гласам за Николића и то само уколико жути успеју да ме добрано изнервирају пред изборе. Е па успели су! Запушио сам нос и...Не могу да кажем да се поносим тиме, али једноставно сам некако морао да искалим бес!

Што се анализе тиче, изгледала би отприлике овако: Николићу је победу донео неизлазак гласача СПС-а. Дачић је тиме хтео жутима да поручи да су нико и ништа без њега и успео је максимално у томе. Сада може да тражи безмало шта год жели од било кога.


Многи су синоћ изразили страх да може да се оствари визија о двопартијском систему сличном оном у Америци, где практично избора нема, али мислим да нема разлога за то. Док год су Косово и Метохија и ЕУ питања, дотле ће бити велики резервоар гласова за истински националистичке партије/партију. И ова ситуација се може искористити добро, ако смо паметни. У једном су они који су аргументовали да треба гласати за Николића у другом кругу били у праву: сада када је на власти, неће више моћи да се претвара и биће лакше га приказати као превару. Уосталом, није џабе наш народ говорио да треба дати неком власт да се види какав је стварно. У том смислу, најбоље би било када би се заиста десио сценарио који многи жути "аналитичари" призивају, а то је влада ДС-СНС, да маске падну одмах.И да почистимо све евроунијатске и НАТО партије једним ударцем.

Исти ти су гворили да само Николићевом победом можемо доћи до нових избора и тиме до нове шансе да исправимо пропуштено. Могу само да кажем: дај Боже да сте у праву!

Иначе, имао сам још један разлог зашто сам изашао на изборе. Наиме, на мом бирачком месту су се понављали избори за скупштину града Београда и изашао сам да би ЛДП одржао испод цензуса и у томе сам успео. За разлику од гласа на председничким изборима, на овај сам и те како поносан, поготово када данас видим какав је шљам требао да уђе у скупштину града. Овим ЛДП није прешао цензус на локалу ни у једном већем граду у Србији и то је уз пад Тадића једина добра вест ових избора. Са друге стране ушао је у Скупштину Србије. Треба ли бољи доказ да на Ђурђевдан нису била чиста посла?

И шта сад? Све говори да ће Николић наставити да следи Тадићев пут. Али опет, све је говорило да ће Тадић лако победити у другом кругу. Влада, чији је састав био готова ствар пре две недеље, је сада на дугом штапу и све опције су отворене, а већ сам рекао која би била најповољнија. А њу већ призивају којекакви "аналитичари", "коментатори" и "експерти".

Кад смо већ код ових последњих, када сам видео њихове фаце синоћ на разним телевизијама, поготово Соњу Лихт како гута кнедлу за кнедлом, скоро да сам помислио да је због тога било вредно гласати за Томислава Николића.

У сваком случају, као што рече једна патриотска организација: није готово, тек почиње.

No comments: